lørdag 3. mars 2012

Isbjørn og Converse





Uken vi nå snart legger bak oss har virkelig pirret vårfølelsen i oss. Gradestokken har vist varmegrader godt over normalen. På statusoppdateringer har jeg lest meg gjennom positive ord, som grill, utepils og lave sko uten snø. Det er herlig å kjenne energien boble seg opp og frem! 




Men enda lusker noen kalde vintervinder og spor av snø er visstnok på vei. Da føltes det ikke så galt å unne seg en isbjørn pute, til slagbenken på kjøkkenet. Vårfargene får la  vente litt på seg. Med alt det lyset jeg nå får strømmende inn gjennom vinduene, treffer kalde farger meg midt i interiørhjertet. Det har vært befriende å krype ut av min beige hule, men samtidig er det litt skummelt å skulle fargesette tilværelsen. Små interiørskritt....små...




Jeg vandret selv ut døren, med mine godt brukte Converse, en lånt vårdag. Det gav en følelse av å flyte over den grusete asfalten. Jeansjakken ble også luftet, og jeg smilte hele veien. Selv om begge to, nok blir satt på vent noen dager igjen, gleder jeg meg over at den tiden er foran oss nå! 
Ellers herjer fremdeles feberen og influensaverken i vårt nyeHønsehus. Fliseleggeren er i dag ferdig med badet(Hurra!), og til uken kommer rørleggeren. Badet vil da ferdigstilles, og vi vil ha to bad å fordele oss på.(DobbeltHurra!) Da blir det også litt mer orden og fritt for  håndverkstøv. Knise* Elektriker kommer og ordner diverse punkter i tak, dimmere og andre nødvendige dippedupper. Det vil da si at jeg endelig kan få se lys i min elskelsk TineK lampe! Små gleder...(som jeg synes er store da..)
Nyt helgen godtfolk!


-Sjefshøna-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer