mandag 19. mars 2012

"Litt gammeldags, men veldig koselig!"

Da var det på tide å gløtte litt på husets hjerte, kjøkkenet. Litt morsomt er det å tørre å gjøre nettopp det, da selve bueinngangen og innredning ikke hører til stoltlisten i huset. Det herser liten tvil om at neste prosjekt(utenom hekk, uteplass etc)må bli  kjøkkenet. 


Men foreløpig nyter vi lyset, utsikten, størrelsen og de mange skapene vi sårt har trengt før. Og når niåringens kjæreste(denne uken...) gir meg komplimenter for et noe gammeldags kjøkken, men veldig koselig, skal jeg nok holde ut en stund med dette. Ærlige herlige fjerdeklassinger!




Gult er kult denne våren
og jeg vakler meg forsiktig utpå....


Kanskje var det ikke selve kjøkkeninnredningen som var gammeldags, men elementene rundt? For på en "frivegg", fikk jeg plassert dette gamle skapet.Gleder meg til å endelig gjøre det ferdig, men litt ny maling og flere hyller i selve skapet. 


Første vårblomster i en kopp
minnet meg på vasene jeg skulle unne meg snart...tjihi*




Vårt kjøkken blir brukt til så uendelig mye mer enn selve det å lage mat. Kanskje er det slik for de fleste? Det er her vi samles i hverdagen, rundt kjøkkenbordet. De fleste ganger for å dele en hverdagsmiddag, men også for å utføre kunstverk i form av fargestifter, vannmaling og perlebrett. Vi er innbitte rutineslaver, og alle har sine favorittplasser rundt bordet. Siden vi enda har små grise og grapsefiser, inntar vi også bordet for  felles snakcstid. Hurra for sofa uten sjokoladefingre! 


På vårt kjøkken finnes det alltid brødsmuler, klissete flekker, perler å tråkke på, middagsrester på stolen og avkom etter viskelæret under slagbenken.
Det finnes også rom for mange kopper kaffe, hobbykokkelering, gjærbakst med sukker, glisefiser og surefiser, samt gode venner og familie. *Blunke blunke*

-Sjefshøna-

2 kommentarer:

  1. Så koselig du hadde det på kjøkkenet!
    Innredningen er ikke alt:))
    Min kjøkkeninnredning er heller ikke så mye å skryte av - men, men den gjør jo nytta:D

    Koselig at du vil være følger hos meg:))
    Legger meg til hos deg også!!
    Ha en flott dag:))

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Herlig innlegg, det er så skjønt med stor "takhøyde" og rom for både store og små:) Kjøkkenet har alltid vært husets hjerte hos oss, trives best der:)
    Synes du har et kjempekoselig kjøkken, gammel innredning eller ei...:)
    Flotte bilder:)

    Ønsker deg fortsatt flotte dager resten av uken:)
    Klem Marianne

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer