torsdag 16. juni 2011

Regntung skoleavslutning i Sørlandsidyllen!


Stemningen stod i taket og skoleturen ble allerede påbegynt leeenge før dagen! Hele klassetrinnet skulle få med seg lærere og foreldre på overnatting til idylliske Skogerø. Her skulle vi grille, leke og sammen avslutte enda et skoleår. Og slik startet det også......

Barna løp i kapp med sauene og luften luktet av kullgrill og sørlandsidyll. Jentene la skumle planer mot guttene og fniste i kratt og på utedo. Guttene fant pinner og de ble forvandlet til både revolver og Star Trek duppedingser . En skygge lurte bak oss, og regnjakken lå i bunnen av kjølebagen. Men alle smilte og det så ut til at samtlige skuldre var så godt som senket. Sommerferien lå foran oss.

Så kom første regndråpe på min nese. Jeg var dypt inne i min pølse i brød, og luktet kaffen fra termokoppen.
Det var først da bruchettaen begynte å bli myk og tomatsalaten mer vannete enn nødvendig, at jeg trakk regnjakken over meg og lukket kjølebagen. Barna ble påtvunget regnklær samtidig som de smilte bredere og bredere. Lavoen min høne skulle tilbringe natten i eide ikke bunn, og den begynte allerede å bli tett og fuktig. Små barneføtter var våte, og jeg banket på i en lavo full av støvler, regntøy,våte gressflekker,soveposer og liggeunderlag i alle varianter. Lavoen inneholdt også åtte superentusiastiske jenter, og forhåpentligvis to like entusiastiske fedre.

Jeg er imponert over et engasjert og initiativrikt foreldreutvalg. Mye jobb ligger bak for å få dette til å klaffe. Det er da så trist når regndråpene øser ned og det hele blir en stor våt og kald opplevelse! Det er vel noe som sier at "Det er ingen skam å snu!"
Men jeg forlot en lavo med lykkelige jenter som planla natten i detalj. Mens det regnet kunne de bruke en trillekoffert(fantastisk!) som bord til kortspillet. Jeg er glad høna mi har sin pappa i armlengdes avstand i natt. Han gi henne varme, og jeg får bukke meg i støvet for siste komentar i det jeg trekker glidelåsen til lavoen ned : "Du må jo hjem du mamma, for du er jo ikke noe villmarkskvinne vet du!"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer