søndag 7. august 2011

Et høstpust i luften....


I dag må være første gangen jeg følte en tidlig høst puste meg i nakken. Luften hadde en ny skarphet, og jeg er sikker på at trærne skalv høstdansen, sånn pittelitt...

Jeg tror ikke jeg er helt klar enda!
Føler det hadde vært godt å ha en helg eller to til i båten, med sommervarme. Vi er vel ikke akkurat bortskjemte på denne varmen og den store solen, som følger med. Bestestuen er alltid sørgmodig å pakke bort. Men her klarer vi å holde på sommeren litt ekstra lenge. Tidligere år har vi invitert på fiskesuppe og hvitvin under varmelampene, sånn ute i september. Det er jo bare å ta med seg dunjakken under armen!
I båten derimot, blir sesongen alltid PLUTSELIG over. Det er sjeldent vi vet at den helgen, blir den siste. Noe bare gjør det slik at vi ikke drar ut igjen, før neste år.....
MEN-la oss håper det bare var den "Nordvesten" som spilte oss et høstpust i dag.
Sommeren får virkelig lov å være her noen uker til, VIRKELIG!


Vi vil ha mere av dette! Sol og varme-grillmat(er virkelig ikke lei enda!)-båtturer-vinkvelder i bestestuen-barnelek i fjæra.
I morgen begynner mellomste hønepøne i barnehagen igjen. Eneste goden med ferieslutt er jo faktisk de gode, gamle rutinene....men akk...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer