tirsdag 14. februar 2012

Alle Hjerters Dag


Små hjerteformete sukkerhjerter dekkes på middagsbordet. Vi tenner lys og setter frem de røde rosene, som mannen min kom overraskende hjem med, midt i sin arbeidstid.
Rundt bordet går praten og en av våre favorittmiddager nytes. Eldste jenta forteller ivrig om dagen sin på kurs, som trivselselev på skolen. Hun er godt fornøyd med å være med på en Valentine-middag, og viser stolt frem sitt Valentin-kort til mamma.



Slik har vi markert denne Valentin i dag, her i Hønsehuset. Det er blitt så mye fokus på Valentines Day, og med en ivrig 9-åring i hus, følte jeg ikke at vi kunne utelate henne. Tror min mann var litt snurt, da vi satte oss til bords. -Alle sammen- Han mente helt bestemt at Alle hjerters dag, var en dag forbeholdt romantikken. Men da jeg visket at vi to, -bare vi to-, skulle dele et glass vin og noe snacks etter leggetid, smilte han sjarmerende tilbake.


Jeg liker jo å tro at vi er flinke til å beholde kjærligheten i hverdagen. At vi hver dag gir hverandre små flørtinger og blikk. Men da lurer jeg bare meg selv. Vi havner fort i denne hverdagsfellen, og slapper godt av på flørtefronten. Derfor liker jeg Alle hjerters dag spesielt godt. Selv om det finnes meninger om at det på denne dagen, er handelstanden som vinner, er jeg  helt uenig. Vi vinner hvert år vi! En date, en middag, roser eller andre små kjærlighetserklæringer. Det er rett og slett "mysigt" å være litt klisjé en fast dag i året. Så får vi jobbe litt ekstra med de litt mer vanlige hverdagene....

-Sjefshøna-

2 kommentarer:

  1. Så deilig å høre! :o) Er en liten Valentinfan selv.. Alltid hyggelig med ekstra oppmerksomhet i hverdagen. Håper det ikke blir alt for lenge til neste gang vi sees.
    Gode klemmer til deg min venn.

    SvarSlett
  2. så enig så enig. Håper dere hadde en fin dag!

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer