mandag 20. februar 2012

Alltid beredt!



Det ble et spennende avbrekk fra syke barn, flyttekasser og stressede skuldre. Vi pakket sekkene med ullklær og termos, tørket støv av sjefshønas langrennski og satte kursen mot vinterens speiderleir. En positiv gjeng med rundt 70 speidere, ledere og foreldre ble samlet for vinteraktiviteter, lek og moro.



Med muselort under sengene, pilende mus i gangene og spennende odører rundt omkring, ble galgenhumoren plassert øverst i speiderflagget denne helgen.


Selvstendige speidere serverte middag og kveldsmat. En klump ris med en påfølgende dæsj gryterett, har aldri før smakt så fantastisk! Heldigvis husket jeg på kloke ord, fra en leirleder jeg hadde som liten: "Av grovt brød og skorper blir man vakre!" Jeg slang på et par blingser brød også jeg...

Men når man setter til side muselort, leirmat og en del støvete krinkelkroker, er det virkelig bare å applaudere denne flotte gjengen. Her var  virkelig alle sammenspleiset og man følte seg umiddelbart velkommen. Ingen stresset og alle hadde tid til å ta vare på sine medspeidere. Når kvelden kom, samlet alle seg rundt leirbålet(Denne kvelden inne, med et stort fat fylt med telys!). Her var det igjen en gruppe speidere, som ledet an, og vi fikk ta del i sangleker, vitser og småflaue sketsjer.


Det er noen år siden jeg ble vekket av hamrende grytelokk, ropert og høy musikk! Kjente jeg måtte ta meg sammen, for ikke å bli en smule morgengretten. Men heldigvis hadde musene, tross alt, holdt seg unna min sovepose og ryggen tillat meg et par timer søvn i løpet av natten.
En ny speidersermoni ventet, og flagget ble heist til topps.(Igjen inne, i en "goodold" vaskekost..knis*) Speiderne, som hadde klart skimerker dagen før, fikk nå utdelt sine bronser, sølv og gull. En super gjeng, som applauderte og skrøt av hverandre! Her er det rom for å prøve å feile, speiderne lærer grunnlegende verdier i form av enkle utførelser og alle får plass i gruppen ,for akkurat det mennesket de selv er. Alltid beredt!

I dag overtar vi det nye huset vårt. Dagene fremover blir brukt til å flytte, male og pakke ned og opp. Vi gleder oss veldig, både store og små! Mange av de nye møblene er allerede kommet, og vi blir nok snare om å få de ut av eskene. Jeg er spent på om jeg har truffet riktig, med stil, farger og plassering. Er nok rask med å dele bilder og progresjon her inne! (Fiberen er allerede gravd ned, så internettforbindelsen skal være på plass anytime! ler*)


-Sjefshøna-

2 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig ! Masse fine bilder Renate! Liker bloggen din kjempe godt!!

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere koste dere masse! Det er en herlig speider du har! Klem

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer