mandag 27. februar 2012

Orden i kaoset!


Da er vi flyttet inn i vårt NyeHønsehus. I skrivende stund sitter jeg i husets loftstue, i min gamle sofa og hviler en sliten rygg. Utsikten fra plassen min er for lengst mørk, men bildet over viser den i dagslys. 
I etasjen under meg hører jeg lyder av drill og enda litt mer montering. Vi har mye som skal på plass, og det er viktig å skape orden i "bunn". 




Lykke er en ferdig montert kommode, som skaper orden i kaoset!
Vi har gitt bort mye og kastet enda mer. Det burde være rom for å bygge god orden nå. Men hvor kommer alle disse tingene fra? Vi er en familie på fem, og alle har mer enn et par sko. Det sier seg selv. Men likevel overrasker det oss at vi har så mye, som skal lagres og stues bort.
Ønsket er å kunne se alt ferdig NÅ, men jeg strekker tålmodigheten og stuper i dybden. Jeg vet at vi vil få igjen for det senere.Lurer på hvordan andre lagrer det som ikke brukes hver dag, klær som kanskje er for stort, sesongbaserte klær og sko.




Orden blir det, og i mellomtiden koser vi oss i vårt nye hjem. Jeg nyter allerede "luften" og lyset i alle rom. Klyper meg litt i armen og sjekker om jeg drømmer. Like glad hver gang det bare gjør vondt! Glise* Jeg har "hoppet i taket" sammen med niåringen, og pakket ut rundt femti flyttekasser. Bilder kommer så fort vi får skapt orden i kaoset...


-Sjefshøna-

5 kommentarer:

  1. Fantastisk utsikt!! Her vil dere stortrives :) Gratulere med nytt hjem!
    Klem,mamma.

    SvarSlett
  2. Renate, sååå utrolig flott!! Og for en utsikt.. HÆRLIG!!
    Gunn Beate

    SvarSlett
  3. Hvor er det dere har flyttet henne? Ser ut på utsikten som det er Hestheia/Hestelia?:)

    SvarSlett
  4. Hønsehusetmars 01, 2012

    Tusen takk! Anonym: Du er ikke så langt unna, Kroksteinåsen.

    SvarSlett
  5. Så nydelig utsikt hos dere ☺ spennende med nytt hus,vi har allerede bodd 1 år i vårt nye hus..tiden går fort ☺
    Gleder meg til å følge deg videre,så legger meg til som følger hos deg ☺
    -Beate-

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer