lørdag 22. oktober 2011

En Thanksgiving med TaiTvist!

Thanksgiving-Høsttakkefest
Thanksgiving kjenner vi vel alle gjennom den amerikanske tradisjonen. Kort sagt en offisiell fridag, hvor familie og venner samles, takker hverandre og høstens goder og tilbereder den tradisjonsrike "oven roasted and stuffed turkey".
Her hjemme i Norge, er det vel en av de få amerikanske tradisjoner, vi enda er litt "trege" på å adoptere. Men også denne begivenhet, begynner å inntre i de norske hjem. Fellesnevneren er vel det at vi takker høsten, for dens goder. Så er det opp til hver familie og kanskje land, om hva eller hvem vi takker utenom det.


Høstens grøde av sopp,bær,viltdyr og frukter-
gir virkelig takketalen en dyp mening.
Like dyp som grøden, er også  min,sterkt meningsfylte, takketale i denne fine høsten. Jeg forguder mine nydelige små, og tøffe, sterke mann.(Lovte å gi han de adjektivene i dag..!) Likeså min gode familie, på begge sider. Venninner som ikke gir meg opp, men som løfter meg frem. Og til sist vil jeg takke alle øyeblikkene, som stadig gir meg glede, styrke og harmoni.


Takk nydelige høst.


Takk herlige øyeblikk, som skjenket oss en høsttakkefest.
En høsttakkefest med tvist av Thailand!

1 kommentar:

  1. Ah, takk for en fantastisk kveld:) Er fortsatt mett! T&k

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer