søndag 11. desember 2011

3.søndag i advent...IT IS!

Uten å utlevere mer enn nødvendig, kunne jeg ikke annet enn å dra på smilebåndet da jeg rundet hjørnet inn til Hønsestuen, tidlige morgentimer, 3.søndagen i adventen. Et tydelig, vellykket julebord, hadde gjort sitt inntog hos min herl..*kremt tøffe-nynisse!
Etter en lang helg, med et heftig magevirus, tuslet jeg like greit etter fyrstikkene og tente på tre, ventende lys. Vi er ikke helt oppe for verken pinnkjøtt, pepperkaker eller julegavepynting denne søndagen. Da ble det morsomt å la en henslengt dressbukse pryde adventsbordet utover vår adventsøndag.



Noen har sneket til seg litt julebakst i løpet av dagen. Og jeg har sneket inn litt mer julerødt. Skålen på bildet over, har jeg arvet etter min kjære besta. Hver jul fylte hun den med mandariner, julekaker og twist. Jeg er evig takknemlig og stolt over  å kunne videreføre den tradisjonen.



1 kommentar:

  1. Så koselig å se at besta sin fine julefat er tatt i bruk :) Klem fra mamma

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer