fredag 2. desember 2011

Små gode stunder

I skrivende stund sitter jeg med minstehøna på fanget.  I bakgrunnen lager Fimlene søte lyder og i hånden har Norah en stor eplebit. Hun er i ferd med å få to fortenner og den siste hjørnetanna, og så alle på en gang gitt!
3åringen er blitt med pappa en tur på jobboppdrag i dag, og var veldig fornøyd med det-og nydusjet...(!) Nissen har vært her i natt, sneket seg inn på jenterommene, og lagt igjen en liten pakke på nattbordet. Julie fikk en prinsessesåpe og gav oss den beste starten på dagen med morgenglisefiset sitt. (Derfor nydusjet..)
9åringen fikk ansiktsmaske og har allerede store planer for en selvpleiende fredagskveld. Lykke!


Det er så herlig når man klarer å stoppe opp å nyte det positive og gode vi har rundt oss. Den ene dagen, stunden eller øyeblikket hvor man bare gir fokuset på det man har og ikke det man burde ha, er lykke det! Jeg er ikke flink selv. Det blir alt for ofte -jeg skulle bare ha gjort eller -jeg har så lyst på. Det er kanskje ikke før man opplever at noen rundt seg ikke lenger opplever lykke, at man stopper opp og virkelig kjenner etter. Når man har nære som kanskje ikke får oppleve julen sammen lengre, gjør det noe med oss. Ta vare på hverandre der ute og skap små, gode stunder sammen.
Jeg begynte med i skrivende stund... og avslutter med : I løpet av skrivende stund har minstehøna vandret fra fanget, glemt bort de irriterende Fimlelydene, rasert to skuffer og et skap og vofseprinsen har spist eplebiten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer