søndag 4. desember 2011

Salige andresøndagen...

Da var vi allerede gjennom andre søndagen i advent. Denne søndagen har vi vært innom flere julete og mindre julete aktiviteter. Eldste høna reiser i morgen til pappahuset og sjekker ikke inn i Hønsehuset før i romjulen igjen. Da måtte vi jo skynde oss og pynte pepperkakehusene, julepynte pittelitt mere og smake på pinnekjøttet. Vi har også rukket å rote, male enda et strøk på soveromsgulvet, rydde noe vanvittig, søskenkrangle,nissegrøtfest hos svigers og å slappe av med kaffen.


Å hellige Jul så himmelsk det var med pinnekjøtt igjen. Vi dekket bordet med høytidelig julestemning, og rundt det samlet vi oss alle fem, minus en. Jeg humret litt for meg selv og kjente jeg var en stolt hønemor. Der satt min tøffe mann, som ikke likte pinnekjøtt før han traff meg, og våre to eldste høner.  Vi nærmest kriget om hver eneste pinne på julefatet!(Nå sitter vi her og sender drikke mellom oss, kontinuerlig!

Salige adventstid....
psst! I dag har Hønsehuset 1års jubileum her inne!

1 kommentar:

  1. Deilig med juleforberedelsene! Pinnekjøttet så perfekt ut :)Rart hva man venner seg til, ja..husker godt en som brakk seg da den nydelige lukten fylte hjemmet vårt..hehe. Han elsker det han også nå :) Klem fra mamma

    SvarSlett

Ærlige, herlige og syrlige komentarer