lørdag 3. september 2011

Et lite morgenskriv....




Det er en herlig, stille søndagsmorgen i Hønsehuset. En lang natt med nattevåke av "tann-bebi" og "mareritt-jente" er endelig over. Nå råder stillheten i våre vegger. Ute har tåken lagt seg, som et magisk teppe av lydisolasjon. Det drypper fra mine høstbrune roser der ute. Det er helt stille.
Lille Norah har fått en stor kurv med spennende utfordringer, der nede på gulvet. Hun er foreløpig meget konsentrert og bytter mellom å dra ut nye leker fra kurven, kikke litt opp på barnetv og å prøve å ake seg fremover til mamman sin i sofaen. Og her i sofaen sitter jeg. Har tent meg et lys og laget meg en kopp sterk, kaffe. Kaffen smaker fortreffelig, selv uten en smule frokost først. 
Jeg nyter denne foreløpige stillheten. Den gir meg ro og styrke langt inne i sinnet og sjelen kjenner jeg. Styrke til å begynne en ny, energifyllt dag med hele den bråkete, nydelige familien min. Avslutter med noen god ord jenta vår hadde i leselekse denne uken.

Når du åpner munnen
og slipper ut noen ord
er det ikke bare munnen du åpner
men også deg selv
Munnen er den låsen
som bare du har nøkkelen til
                      Bengt Berg


Nyt søndagsmorgenen hjemme i din stue...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer