torsdag 29. september 2011

nygårdsanna, Indian summer og pensjonistfruer!

Jeg må le litt når jeg skriver dette innlegget. Det ser ut til at jeg begynner tidlig. Veldig tidlig! Torsdag er blitt fast dag for å ta seg en tur rundt i min fine, lille by, Lillesand. Da myser jeg rundt, kikker inn i vinduer og setter foten inn i få, små favorittbutikker. Det er meg, og de andre pensjonistene! Jeg er overbevist om at noen av disse damene har samme rutiner og tider som meg.
Skjønner at det er på tide å komme seg ut i jobb snart. Det er veldig hyggelig å gå hjemme med mine små, men når rutinene er blitt mine kjedelige uvaner, så kjenner jeg det snurper seg litt i halsen.


Derfor er det en herlig befrielse for meg å få lov å blogge litt for min favorittbutikk, Orlando. Her får jeg blåst liv i det som skjer på fashion-fronten, hver uke. En fornøyelse er det å nyte denne flotte butikken i fulle drag!

Lillesand har endel butikker nå, og det gjør det mer attraktivt å ta turen til sentrum synes jeg. Mangfoldet er nok skrumpet inn litt, og jeg innrømmer at jeg ofte drar ut av byen for å handle. Det er meg en gåte at butikker som forhandler feks leker eller sportsutstyr, ikke får det til å gå rundt i vår kardemomme by. Mens klær og interiør ekspanderer og formeres raskere enn mine pensjonist-"venninner"(gud hjelpe meg..!) klarer å følge med! Jeg har fått mine favoritter, og det blir gjerne som i reklamen: Man verner om sine favoritter!



I dag falt mine øyne på nygårdsanna og her hvilte de lenge. På noen nye, kanonrøffe, murvegger hang det noen enda røffere-strikkegensere med tilhørende leggvarmere og godvotter.(I ull så klart!) For meg, er denne nygårdsanna , ganske ukjent og spennende ny. Jeg kikket meg raskt rundt etter flere plagg fra samme designer, og likte det jeg så. Innrømmer at med 20 varmegrader ute i dag(Indian summer visstnok!) og to utålmodige høner på slep, lot jeg den smertelig henge igjen. Men jeg vet at jeg kommer krypende tilbake neste torsdag(oh jeee..!) For jeg gleder meg litt til kulden kommer og tar oss, og vi alle kan krype inn i strikk og ull alle varianter.

I mellomtiden skal jeg nyte Indian summer og være ute i høstnaturen sammen med familien. Gleder meg! Kjenner du deg litt Indian du også, så slå på (stor)tromma og sjekk ut denne råtøffe vesken!
 Armbåndet er blitt lovet med på kjøpet, og det er nice sammen med høstkolleksjonen. Go for it!

Vi sees neste torsdag!
-med eller uten pensjonistfruene...-

Lets Go shopping: ORLANDO, Lillesand

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer