tirsdag 13. september 2011

Høstlykke i Hønsehagen....


Hagen min visner og begynner allerede å miste sin sommerglød. Alle planene jeg hadde da våren yret i luften, er nok ikke gjennomført. Det har vært en hektisk sommer, og vi har prioritert alt annet enn jobb rundt Hønsehuset. Men det har vært så godt å nyte bådsommeren og det sosiale med gode venner og familie. Noe er heldigvis gjort, og resten er ikke et maraton unna heller. Kanskje er høsten mild og gir rom for å gjennomføre blant annet rester av malingen. Om ikke, så kommer det jo en ny vår!
Energien min blir så alt for ofte brukt på det jeg aldri har fått gjort. Den dårlige samvittigheten gir næring til følelsen av å ikke strekke til. De dagene jeg klarer å legge det til side, og bare være, er utrolig gode. I dag har jeg sittet på gulvet, med kaffekoppen, og bygget lego. Jentene har hatt med seg mamma ute i høst-hagen og sammen har vi bare vært.  Jeg innrømmer at rastløsheten innhenter meg og facebook ligger oppe, men jeg har vært tilgjengelig. I stille stunder, når leken overtar mamma-fasinasjonen, har jeg vasket noen klær. Det er en god følelse å kunne gi jentene mine en sånn dag, innimellom...



Hverdagen sluker vel flere enn denne familien vil jeg tro. Denne gangen er det jeg som minner oss alle på å stoppe opp og nyte det vi har rundt oss. Jeg er ydmyk og vet jeg trenger det selv. I morgen er det sikkert meg selv som trenger samme påminnelse. Men så herlig det er å kunne gi de vakre skattene våre all den oppmerksomheten de måtte trenge, ihvertfal for en dag. Smiler litt.... av oppmerksomhets-dragsuget til mine små. Det tar ikke lang tid før de utspekulerte, småtrollene utnytter hvert sekund av mamma-samvittigheten!

Høstlykke i Hønsehagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer