mandag 21. november 2011

Kongletre og tennbriketter...

I dag var det godt å få sette seg ned med kreative fingre og tanker å sortere. Det har vært en hektisk og sterkt følelsesladet uke. (Vet det er mandag...men svusj så var en uke gått likevel..) Når man mister noen man har nær, blir sorgen et stort ord å bite over.

....Og enkelte minner blir sterke å kjenne på. Jeg har i løpet av uken rørt ved den største barndomsroten igjen. Den som gir meg næring til samholdet og godheten, jeg daglig prøver å oppnå i hverdagen.

Så mens tankene trengte litt sortering og minstehøna en formiddagslur, begynte jeg på et av kongletrærne. De skal få være endel av advent og julepynten fremover. Jeg rakk ihvertfal å dekke kremmerhuset med kongler. I kveld skal jeg dille det ferdig med litt grønt og flere lerkekvister "rundtomkring". Har vurdert å lage fire stykker og sette tall på, men det er vel strengt tatt ikke lov?
Min eldste speiderhøne har laget egne tennbrikker.(Avispapir rullet og bundet med tau, deretter dyppet i stearin) Jeg synes de ble så tøffe at de først må få dekorere litt...(Ihverftal til kulden kommer på ordentlig og hanen min ikke er der for å fyre opp for meg..knis*)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer