lørdag 19. november 2011

Superkokken og sjømateksperten banket på Hønsedøren!

Det hele startet en kveld i Hønsehuset. Jeg kjedet meg og surfet litt på facebook. Der var jeg igjen inne på Godfisk sin side, for ny inspirasjon. Denne kvelden var det lagt ut en utfordring(klikk her for å se) til oss følgere med en premie jeg ikke kunne la gå fra meg.


Søknaden ble sent, og nå var det bare å vente på superkokken og sjømateksperten. Vel, ikke helt slik... Søknaden ble sendt og min kjære tøffe mann ble ikke glad! Men jeg trøstet med at sjansen for at vi skulle vinne var like stor som sjansen for at han ville like fisk igjen. Hvem skulle trodd at det ville "gå troll i ord"!


En ettermiddag, få uker etterpå, stod Sjømatekspert Geir og Superkokk Per på Hønsehusets dør og banket smilende på. Begge var nedlesset av råvarer fra havets skattekammer og med kule overraskelser til store og små!

Vi fant fort  tonen med disse to sjarmfiskene, og lot oss ikle både t-skjorter, kokkeforkler og kokkehatter. Barna var i hundre, og kuttet grønnsaker til skattekister, lakseburgerreker med pasta og grønnsaker og ovnsbakt torsk med tomat og basilikum. Den tøffe mannen min beholdt sin skepsis og ærlighet, samtidig som han åpent og velvillig var klar for å prøve ekspertpanelets utfordringer.

Barna våre elsket hver og en av de nye fiskerettene Godfisk selv lot dem  få lage. Skattekisten ble nok en hit blant de to minste, mens niåringen la sin elsk på reker med pasta i rød pesto. Det skal sies at hun, dagen etterpå, ønsket å varme opp rester fra Godfisk. Risgrøtfavoritten fikk pent vente til en senere anledning!(Klar tale!)

Da journalisten bøyde seg over til skeptikerens tomme tallerken, måtte han pent innrømme at han ikke ville klaget om noen av disse rettene ble servert til middag. Og det kan jeg love at de blir! Vi er nok enige om at vi ønsker å spicy opp og gjøre mer ut av rettene, og her fikk jeg noen gode stalltips av en superengasjert superkokk. Samtidig må vi ikke glemme at barna elsket rettene som de var, og det er tross alt en hverdagsmiddag som alle kan spise sammen!




Vi startet med et stivt håndhils og avsluttet med masse ny inspirasjon og en god klem! Tusen takk til Eksportutvalget for fisk, Godfisk.no!

Se flere bilder på fv.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ærlige, herlige og syrlige komentarer